Wednesday, January 16, 2013

Detta med skrikande barn.

Jag vill bara förklara en sak. Jag tillhör annars den slags människan som INTE tycker att ett spädbarn ska behöva ligga å skrika. Detta skriver jag inte för att försvara mig från det jag skrev igår. utan detta skriver jag för att jag TROR (läs vet) att jag har rätt i detta.

Ett spädbarn eller ett barn över huvudet taget som får ligga och skrika och skrika lär sig att, det måste börja skrika innan det kommer någon.

Låter man barnet ligga och skrika så är risken GANSKA stor att barnet börjar skrika långt innan det egentligen vill ha uppmärksamhet bara för att barnet vet att först efter att det gråtit en stund då kommer det någon och tar upp mig. Det börjar alltså att skrika i förebyggande syfte. Barn är inte dumma!

Ett barn som man däremot försöker ta upp direkt (om situationen tillåter) När det börjar visa missnöje, det barnet börjar först gråta när den verkligen behöver.

Detta är min teori.... Och glöm inte, man kan inte skämma bort ett barn genom att bära, gosa och ge uppmärksamhet! Det är de barnen som får ligga själva men blir överösta med leksaker och prylar som sedan kommer må sämst!

Att låta ett barn skrika för att vädra lungorna, den teorin kan vi nog alla (HOPPAS JAG) slopa!

No comments: