Friday, May 31, 2013

En dag på kolmården 3 generationer...

Idag har vi återigen varit på kolmårdens djurpark, vadå var ju faktiskt 4 dagar sen sist=). Älskar att vara där nu på försommaren. mycket mindre folk och ser djuren mycket mer!!! Idag gick nog Novas drömmar i uppfyllelse flera gånger om. Först fick hon på riktigt nära håll se på när de tränade elefanterna var bara vi som tittade på=) Dessa elefanter vet jag inte hur många gånger vi fått kolla på på tv:n (har det inspelat från när veterinären var i kolmården i något program) de sprutade vatten osv, jag tyckte nog det var lika kul som Nova=).

Sen åkte vi safaribanan denna gång var jag lite mer tuffer än i måndags. denna gång fick jag istället skrattattacker åt min totalt höjdrädda mamma ha ha ha schysst stöd jag är.

En annan riktigt stor höjdpunkt var att besöka bamse i bamses värld. och bamse kom ut in real=) och inte nog med att Nova fick en kram så fick hon dessutom åka i karusellen med bamse som höll om henne. Förstår ni hur stort detta var för henne? hon sken som jag´jag vet inte vad... så kul att se!

Sedan kollade vi på en annan stor sak för Nova mä nämligen HAJAR, som hon alltid tjatar om dessa hajar jämt jämt jämt å idag fick hon se riktiga hajar, vi stod länge å tittade och hon tyckte det var riktigt spännande.

det har varit en kanondag. tack mamma och mina prinsessor för denna dag!
En elefant som gör konster=)

Nova uppe i linbanan (lägg märke till hennes fina långa hår som växt så bra under vintern=)

Tuva och mamma. Tuva tyckte en merflaska var roligast under färden=)

I karusellen med bamse<3 td="">

Kollar in den otäcka hajen=)

No comments: