Tuesday, June 18, 2013

Otursdagen....

Jag lovade att berätta om min sjuka otursdag.... Såhär var det igår.

Vi gick upp och skulle iväg och träffa Lisette för en fika. När vi skulle åka så är min plånbok borta. Det finns inte någonstans där jag letade. Så jag fick ta lite kontanter å åka iväg utan den.

Men innan vi ens hinner iväg händer nästa grej. Bilen står i solen och det är asvarmt i den såklart. Jag spänner fast barnen i bilen (och vet att Nova har kastat fram bilnyckeln i framsätet) när båda barnen är fastspända så slår jag igen bildörren. Jaha då låses bilen och nycklarna är i den! Vi har inte heller någon extra nyckel. Så där sitter mina barn fastspända i typ 35 grader och jag kan inte komma in till dem:(. Jag försöker få Nova att spänna loss sig men hon räcker inte och blir ledsen.
Jag springer in till Micke för att säga att vi måste slå in en ruta på bilen. När vi kommer tillbaka till bilen har min älskade Nova spänt loss sig och hämtat nyckeln i framsätet och låst upp. Hur duktig som helst<3!!!

Jaha då var vi på väg mot fikat äntligen. Utan plånbok men med 2 barn iaf:)

Tror ni vi hinner fram innan nästa sak inträffar..... Nejdå. Jag är jämt så jävla noga med att hålla hastigheter JÄMT kör Max 10 km över tillåtna hastigheten när jag har barnen med mig.
Men självklart susar jag förbi kameran på 70 sträckan i 100km/h.... FAN! Kom på det när jag precis passerade kameran. Så nu är det bara att vänta på böter.....

Väl framme var det en jätte mysig fika. Men glömde barnmaten så det blev en kort fika men som sagt mysig iaf.

När vi kommer hem fortsätter jag att leta efter plånboken men hittar den inte. Dessutom försvann min mobil också....

15 min innan jag skulle in till stan hittar jag mobilen men plånboken är fortfarande borta:(((

Jag tänkte att nu är oturen över men när jag sitter å äter på gingis så ringer Micke och säger att Nova vill prata med mig. Då är hon superledsen och har ramlat och skadat ansiktet. (Hon har nog haft ett sår kanske 3 ggr i sitt liv) men självklart skulle det hända igår. Stora bulor i huvudet och reva i ansiktet ( å jag tänker direkt på FAN midsommar bilderna på barnen) tycker ju såklart synd om Nova mä så har fobi mot blod.... Hon är livrädd för just blod...

Jag är glad att jag å min familj överlevde gårdagen. Så hemskt att ha sådana här dagar.

Camillas överraskning och middagen med henne var iaf upplyftande!!!!!!!

No comments: