Wednesday, July 31, 2013

Glöm inte barnasinnet!

Jag höll bokstavligt talat på att sätta korven i halsen när jag såg vår pensionärs-granne 70 år klättra upp på Novas studsmatta och börja hoppa med henne!!!!! Så jävla cool han är roggan!!!! Man blir aldrig för gammal för att leka och över lag tycker jag det är sorgligt att se hur lite föräldrar leker med sina barn... Det verkar vara lättare att sätta dem framför tv:n eller ge dem en surfplatta att roa sig med så föräldrarna slipper engagera sig. Förstår inte hur föräldrar tänker som gör så???......

Här hemma har vi packat för fullt ikväll. Imorgon drar vi till Ystad och sover sedan i Malmö. För att på fre dra vidare till Danmark å Legoland weeiiiiii.

Tuva har troligtvis pga allt hon gått igenom och pga 8 månaders åldern, riktig seperationsångest vid läggning:( både på dagen å natten är det ett rent helvete att få henne att sova:( förut la vi bara ner henne å gick ut så somnade hon. Men nu blir hon hysteriskt ledsen och vägrar somna själv. Så vi får sitta med henne i famnen och lägga ner henne när hon somnat tungt. Ibland vaknar hon till med världens ryck å kollar att vi är där<3. På dagarna följer hon efter oss som en hund... Å blir jätteledsen om hon inte ser oss. Men hon kommer glatt om man ropar:).

Så kul att se hur Nova och tuva får roligare å roligare ihop. Tuva kryper efter Nova och asgarvar å då tycker Nova mä det är skoj. Idag gick Nova upp på översta övervåningen och innan jag hann blinka så stod tuva på första trappsteget påväg upp. Hon fick sedan klättra själv uppför trappan å jag gick bakom. Även om barn absolut inte ska vara själva i trappor så tycker jag att det är bra att de rer ut att klättra upp å ner ifall man någon gång inte hinner med ja då är risken iaf inte lika stor att de faller. Nova stod där uppe å sa till mig hela tiden " mamma håll i henne så hon inte ramlar" det är syskonkärlek av högsta rang!!!!!!

No comments: