Tuesday, September 10, 2013

Byta arbete....

Jag är så stolt och glad över att jag har 2 st så fina prinsessor! alltså vilken tur att jag just fick dessa två guldklimpar=)))

Nova är sååå fin. oftast glad, snäll och hur rolig som helst. nu har dock trotsen from hell slagit till och hon är ett monster stundtals. Men det är ju inte så konstigt. Tänk att få all uppmärksamhet av ALLA till 100% och sedan helt plötsligt ska bara dela på den.... det är ju en stor sorg. Så hon har all rätt att vara trotsig, och det är nu vi måste visa henne vad som är rätt och fel. vilket inte alltid är så lätt. Min stora tjej blir så arg men så vill hon inte vara arg. alla känslor sitter utanpå=(

Å så lilla Tuva som mer och mer visar sin personlighet. bestämd dam AB. Hon är så mä i matchen. förstår vad man säger till henne att kom hit, titta där, ska vi äta, kan jag få den osv. dessutom det som är det allra gulligaste så har hon börjat ropa på Nova. " A A A" ropar hon<3 9="" annars="" att="" b="" bara="" blir="" dadda.="" dadda="" det="" eftersom="" en="" f="" g="" gl="" har="" hela="" hem.="" hemifr="" henne="" hon="" ibland.="" jag="" ju="" k="" ker="" kommer="" l="" ldre="" ledsen="" m="" mamma="" men="" mest="" mmer="" n="" nader="" nsla.="" och="" ocks="" osv.="" p="" r="" rjar="" speciell="" ta="" tiden="" tt="" verlycklig="" visa="">
Ja nu har jag fått berätta lite om tjejerna (bra att kunna läsa och minnas).

Nu till något annat. jag ska byta arbete.... i december kommer jag lämna oregelbundna tider bakom mig och börja på St:lars mottagningen 8-17 jobb. Jag kommer jobba med patienter som går i Laro-programmet. med ett opiatmissbruk i botten (heroin, morfin, oxynorm osv) Detta program går ut på att patienterna kommer till mig och en annan tjej som jobbar med detta och hämtar medicin i börjran dagligen för att kunna fungera i vardagen och vara ifrån sina droger. Det kommer bli ett tufft arbte och säkerligen jobbigt psykiskt. men det ska bli jättespännande! framförallt medför detta rutiner för mig och familjen och främst för lilla Tuva!

Det är dock med tunga kliv jag kommer lämna avdelning 34.... bättre arbetsplats tror jag inte man kan finna. så otroligt roliga, snälla, omtänksamma kollegor och vilken kompetens! Vi är verkligen som en stor familj och jag vet ingen som varit så uppriktigt lycklig och glad över ett arbete och gå till arbetet så som jag är när jag jobbar där. jag är så glad att jag kommer kunna åka ner och luncha på avdelningen och gå in något extra pass någon kväll osv. för jag kommer inte kunna slita mig helt.

Den som får mitt arbete där ska vara glad. Jag har bara gott att säga om mitt jobb på avdelningen. och jag hoppas att det blir lika bra på St:lars.

Nu blir det snart att glo på idol=)

No comments: