Sunday, September 15, 2013

Grannarna på besök

Hade denna lilla sötnöt i knät i soffan inatt:) loke är så gullig!
Grannarna var här inne igår jag jag gjorde 3 rätters.... Första gången på flera månader som jag känner att jag hade tid för både 3 rätters och att fixa hemmet och mig själv!

Till förrätt blev det räkbakelse med ostbågekross, fina och smaka varje bu eller bä. Men nej ingen värdig förrätt tycker jag... Smakar typ smörtårta och kändes lite tråkig!

Varmrätten var porterstek. Den däremot var värdig!!!!!! Jag är riktigt stolt över mig själv som lyckades med denna stek och såsen blev underbar.

Efterrätt ville jag ha någonstans enkelt så det fick bli kladdkaka med polly i, och det var faktiskt också gott. Sådär sega och goda blev pollyn.

Kl 02 inatt slog jag igen mina blå. Blev lite mer vin också igår än vanligt för nu ammar jag inte längre. Jag har ju ammat tuva en gång på kvällen fram till igår. Så jag amma henne kl 19 sen fyllde jag på glaset:)
Tuva sov inatt från 19:00-04:00 hela natten alltså!!!! Aldrig hänt förut.... Och vet ni när hon vaknade kl 04 fick hon välling och ungen drack upp alltihop!
Vad hände liksom? Hon har nekat till vällingen i 4 månader men inatt både sov hon hela natten och dessutom drack välling... jävligt bra!

Tack så mycket grannarna för kvällen!!!!

No comments: