Monday, September 16, 2013

Leker med lego...
 Soffmys när Tuva precis sovit middag.
 Ger du dig storasyster? OM Nova kommer få att göra med Tuva sen... MY GOOD hon är redan väldigt tuff och ger sig inte i första taget... aldrig rädd för att slå sig osv.
 Nu tycker Nova det är kul när Tuva klättrar på henne osv men undrar om det är det om några år=)
 Fixat grind in till Novas rum och det är till Novas belåtenhet=) Tuva däremot är inte lika nöjd.... om jag hänger mig i den kanske jag kommer in?
 Det gjorde jag inte nä... då provar jag att klättra=)

Kul att de redan har ganska mycket glädje av varandra... de leker kurragömma (Nova är glad då det bara är hon som gömmer sig såklart), de jagar varandra (Tuva asgarvar när man jagar henne=) och håller varandra i händerna och gå/springer runt bordet... ibland blir Nova för ivrig och Tuba snarare släpas i armarna... ja mycket får man stå ut med som den minsta i familjen.

Tuva har fått klädnoja. så fort det ligger ett klädesplagg på golvet så tar hon det och släpar runt med det, gärna ett i varje hand=)
Toaletten är ju också väldigt spännande!!! öppna och stänga locket och titta när man spolar. helst ska hela huvudet vara I toaletten (as äckligt!) har flera gånger smygit in på toan och hållt på att slänga ner saker i taolettstolen men jag har alltid kommit i sista sekund. Å nej det är inte bara att se till att dörren är stäng för en 4 åring tänker inte på det=)


No comments: