Wednesday, October 09, 2013

bilder från igår.

Igår köpte jag ett stativ till kameran som jag tog med på fotokursen. Vi var sedan ute och fotade i stan. sjukt kul! är ganska nöjd med mina bilderfrån igår kväll jag ser själv att jag utvecklats. förut kunde jag inte få en bild som beskrev hur det verkligen såg ut när det var mörkt ute... utan antingen blev bilden mörk eller som tagen i dagljus eftersom blixten åkte upp=) Nu fotar jag inte mer i Augoläge då det blir såååå fula bilder. utan jag fotar manuellt och ställer in alla inställningar själv. Jag har inte stenkoll på vad jag sysslar med men vet hur jag ska göra för att få bilderna bättre än förut iaf=)
Största utmaningen igår var att fota ett värmeljus i totalt mörker. TESTA. Att få det mörkt runt om och bara ljus där ljuset faktsikt lyser upp ytan och sedan dessutom få lågan skarp. Nej det funkar inte i autoläge=) Det är faktiskt massa teknik bakom och det trodde man ju inte förut=)

Nu blir det snart kvällsjobb. Tjohej!

No comments: