Friday, January 31, 2014

Fre i all sin glans!

Haft en fantastisk dag på jobbet! Tycker så mkt om mina kollegor och patienter. Dessutom gick jag ner till avdelning och käkade lunch idag. Linda var där så jag fick en sådan där underbar kram<3.

Åkte hem runt 15 och slapp handla efter jobbet:) väl hemma möts jag av två gråtande barn och en karl med panik i blicken. Micke brukar vara lugn men nu var han orolig:(. Nova hade stått och tryckt igen sin dörr men den gick inte stänga helt. Detta pga att tuvas fingrar var emellan:/ Micke fick panik och knuffade upp dörren så Nova fick dörren i pannan.... :((( var inte så farligt men Nova grät för att Tuva grät.

När Micke kollade på tuvas fingrar såg det typ ut som att de var av. Å jag kom hem precis så å det var jack in i fingrarna ganska djupt men hon kan böja på dem så inget brutet. Stackars tuva och stackars Nova mä som fick sååå dåligt samvete....

Sen kunde iaf fre-känslan infinna sig. Vi åkte å köpte pizza och satt bara länge vi bordet å pratade och myste.

Sen fick barnen någon konstig energi och sprang 10000 varv runt bordet å lekte. Så kul att se att de redan har så roligt ihop. Finns absolut inget bättre än att se sina två pärlor leka tillsammans.

Sen blev det film och soffhäng. Barnen har precis lagt sig nu (20:30) å jag å Micke ska kolla någon film och kanske ta ett glas vin... Men då somnar väl jag:)

Bara älskar fredagar!

No comments: