Friday, February 07, 2014

Tuff dag

Idag kan jag ha haft min tuffaste (mentalt) dag som sjuksköterska under mina 7 år.... Hade ett möte med en kille som väckte sådan medkänsla hos mig så jag fick bita mig i läppen ggr flera för att inte börja gråta:(

Det var hemskt hemskt.... Vilket livsöde:(

När jag kom hem mötes jag av ett papper där det stod att Novas provsvar hade kommit och att hon troligtvis har mjölkproteinallergi. Nej inte laktosintolerant... Utan detta innebär soja och havre-produkter för Nova i fortsättningen, ja för hela familjen.

Detta förklarar hennes klagan på magont, alla eksem, nässelutslag från och till, dåligt immunförsvar.

Jag brast först och tänkte nej detta kommer aldrig gå, allt hon inte får äta... Men nu har jag samlat mig och tänker istället, tänk om hon nu kan slippa alla dessa jobbiga saker och det finns så mkt gott hon kan äta ändå!

Ett barn med svår (jag det är det faktiskt) allergi och ett barn med epilepsi ja då kan det räcka va? Nu ser vi framåt!

Tuva är färdig inskolad och på mån börjar Micke jobba igen och ett nytt kapitel i livet börjar.. Lämna dagis. Jobba, hämta dagis livet:) tur att både jag å Micke älskar våra jobb!

Trevlig kväll<3

No comments: