Monday, March 31, 2014

My day....

.... Somna kl 01 inatt då Tuva hade magknip efter laxfile med vitlökssås igår (nog sagt om det). Vaknade 06 lagom pigg... Sminkade mig, klädde mig, drack Cola å gjorde det man brukar bortsett från att borsta tänderna.....

Väckte barnen alldeles försent och klädde Tuva. Nova klär sig ju själv och vi brukar lägga fram kläder kvällen innan. Igår kväll la Micke fram kläder. Leggings och NATTLINNE tyckte visst han Nova skulle ha på sig idag... "Jag trodde det var en klänning" ha ha ha jaja bra försök!

Ringde dagis å så "ja det var Hanna här vi är sena som vanligt"

Iväg med barnen till dagis in med dem... Å pussa hejdå.

Ringde jobbet "hej Hanna här jag e sen som vanligt"

Framme på jobbet väntade en fullbokad kalender mig.... Stressar in i medicinrummet å då kommer en sekreterare "Hanna du kommer väl ihåg att du har en läkarstudent bredvid dig idag?" Jag svarar "självklart"

Det hade jag självklart inte, det är ju sådant man vill glömma! En stressig mån morgon och så student SUCK!

Jag hann dock inte prata så mycket med honom jag tog emot patient efter patient och den ena berättar värre saker än den andra... Studenten såg ut att vilja fly rummet... Inte mig emot tänkte jag ha ha ha.

Efter snabb dag på jobbet väl hemma möts jag av tre guldklimpar ute i trädgården<3 min familj mitt allt!

In laga mat barnen är skittrötta tjuter sig genom hela middagen. Sliter mig i armarna å håret allt i tävlan mot varandra om vem som ska fånga mammas hjärta mest:).

Micke La Tuva redan kl 18:30 såååå skönt! När hon somnat börjar jag fixa med Nova å alla kvälls bestyr.

Sen hände något märkligt! Jag pratar å tjatar på Nova men hon gör inget av vad jag säger.... Vi tittar på barnprogram å hon säger "HÖJ!!!!!" 10000 gånger å verkar vara totalt döv. Då slår det mig hon har ju fetvadd i öronen ha ha ha både hon å jag hade glömt det.

Ja nu sover båda barnen och kl är 19:40. Mannen kolla hockey och jag ska somna i soffan.

godnatt!

No comments: