Monday, December 26, 2016

Julfirande hos mamma.

Igår styrde vi mot Småland för julfirande hos mamma och Roy men syster med familj.
Nova frågade mig innan vi sågs alla "vad är ett psykbryt mamma? Jag sa att det ska jag visa dig när första personen får det ha ha ha. Efter 5 min kunde jag visa henne vad det var ha ha ha. Det är ju så hääääärligt med den lugna julen.

Barnen tjatar om tomten och klapparna hela dagen och tar alla tillfällen i akt att äta alla godsaker de kommer över vilket gör att humöret är ON OFF ON OFF.... översta bilden är på Nova när hon blir tagen på bar gärning att ta godis innan maten:).
Sen kommer tomten och det är då vi vuxna får lugn i öronen och kan känna stolthet över barnen som är sååå himla fina och snälla, falska fasaden kan man säga åker fram. Det är när tomten kommer som man kan avgöra hur manipulativa barnen i framtiden kommer vara. Å jag inser ju att jag kommer ha em del att göra på den fronten. Eller ska man se det som att barnen egentligen ÄR snälla nä det vore väl naivt;).
Efter att barnen rivit upp klapparna så leker de iaf med dem en stund:)
Det var barnen det å nu kommer vi kanske till julens mest intressanta nämligen männen...

Ja ni vad männen göra mer än att dricka snaps, ligga å vila sig, åka och handla julsnus och sedan hålla sig framme och helt plötsligt vara väldigt företagsamma när det kommer till att skruva ihop leksaker. Ja titta vad pappa fixa han skruvade ihop bilen. Dagens enda insats och den minns barnen bäst liksom... taktik så nästa år skruvar jag:))))

Vad vi mammor gör denna dag ja det behöver väl inte nämnas.... vi strukturerar upp hela skiten ha ha ha.

Vi har trots detta haft en mysig dag tillsammans och jag tänkte säkert bara 10 gånger, jävla jul och det är ju ändå en klar förbättring. Micke har blivit mer hjälpsam och jag har släppt mer på kontrollen.... skönt för alla.
Är mest barnen som ska skärpa till sig mä ha ha ha.

Ho ho ho

No comments: