Sunday, December 18, 2016

Min tjänst från 13 mars 2017

Tänkte berätta vad jag ska styra med om dagarna efter det att jag nu slutar på Beroendemottagningen.
Jag blev rekommenderad en tjänst och uppmanad att söka den så jag gjorde det och sen fick jag alltså tjänsten vilket känns väldigt kul, smickrande och utmanande! Vet att de varit noga i sin rekrytering och tacka nej till många så att jag fick tjänsten känns som sagt väldigt kul!

Jag kommer börja arbeta inom råd och stöd, leanlink, kommunen.

Jag kommer arbeta i ett nyuppstartat team på 4 sjuksköterskor och en gruppledare. Där jag ska ha HSL ansvar på 4 boenden. Det är boenden för missbruk, psykisk ohälsa och neuropsykiatriska diagnoser. Kommer även handla om hemsjukvård. Vi som ska vara i teamet kommer själva planera upp vårt arbete och utgå ifrån vårt kontor som kommer ligga i stan. Som sagt jag ska sköta medicinering och kontakt med olika aktörer/ vårdgivare. Kommer även att handla om stöd rent psykosocialt vilket passar mig utmärkt. Jag kommer få fara runt och vara väldigt fri i mitt arbete och få jobba med HELA människan och dra nytta av all min erfarenhet:).

Går upp ganska mycket i lön (spelar mindre roll för mig egentligen då det viktigaste är att jag har kul och älskar mitt jobb!!!!) men det roliga är ju att denna lön hade jag typ fått om jag började jobba på äldreboende vilket jag absolut inte vill just nu!!!! Men nu får jag denna lön och får den för att ägna mig åt det jag älskar och har som intresse i stort sätt! Jag får bra lön för att göra något jag VILL om dagarna inte för något jag MÅSTE. Så har det varit nu mä att jag vill göra det jag gör. Jag är lyckligt lottad det inser jag och är väldigt tacksam över.

Men att säga hejdå till min patienter som jag har idag.... det är ren och skär ångest och jag tycker det är hemskt sorgligt:(

No comments: