Thursday, December 22, 2016

Tacksamhet!

Att arbeta som sjuksköterska är många dagar väldigt tufft. Idag har det varit just en sådan dag där man känner att man inte hinner med det man borde, inte räcker till som det stöd man vill vara för patienterna och där man även är ohälsosam mot sig själv. MEN det som gör att man orkar kämpa vidare och kriga för det man tror på är patienterna! Mina patienter är så otroligt tacksamma och berättar nästintill dagligen för mig vilken skillnad jag gör och gjort för dem, det är de orden jag bär med mig och alltid kommer minnas. Den felaktiga bilden allt för många har av patienter som går i LARO (läkemedelsassisterad rehabilitering vid opioidberoende) är sorglig och jävligt orättvis! Jag är Så tacksam över att få möta dessa fina människor varje dag och över min tid i LARO. Två månader kvar innan jag ska vandra vidare mot nya utmaningar och jag kan säga att det kommer inte vara patienterna som gråter sista dagen utan det kommer vara deras sjuksköterska. Är definitivt med dubbla känslor jag lämnar LARO, men allt har sin tid och jag vet att jag slutar med flaggan i topp och hedern i behåll och det är det viktigaste.❤

Fått både blommor, paket och massa choklad av mina patienter de VET att jag behövde extra uppmuntran nu:)

No comments: