Monday, February 06, 2017

Ville titta in och berätta så ni slipper spekulera och tissla och tassla... jag sparar alltså tid åt er:)

Hej hopp!

Jag tänkte idag berätta vad som händer här innanför väggarna på melbyvägen 1. Jag och Micke ska separera. Ja så är det..... kärleken har övergått i vänskap eller just nu övergått till inget alls faktiskt (nej osams är vi inte) Ja men då vet ni iaf och jag besparar er framförallt Grebo-bor, tiden ni annars skulle lägga på att sitta och diskutera detta på era parmiddagar framöver ha ha ha ha. Finns inte så mycket att "gotta" sig i heller för är inga konstigheter med någonting:). Jag berättar väl även hur vi tänkt allt praktiskt så slipper ni fundera på det också.
Vi kommer ha kvar vårt hus i Grebo där vi kommer bo varannan vecka med barnen. Barnen kommer alltså i nuläget inte alls att behöva flytta eller pendla mellan två boende utan de har som sagt kvar sin trygghet i huset.
Micke och jag letar nu en trea inne i stan som vi kommer dela på och ha varsitt sovrum i och där vi kommer bo den veckan vi inte bor med barnen i huset. Vi har ett varsitt sovrum i huset också om nu undrar så när den ena är här så är den andras sovrum stängt och tvärtom.
Detta tror vi kommer vara en bra lösning så länge den fungerar.... för tro mig att pendla mellan två boenden (Micke och jag provade det för några månader sen när vi kände vi behövde en paus) det var asjobbigt så därför vill vi undvika att utsätta barnen för det så långt det är möjligt.

Om tankarna kring att skiljas när man har småbarn det ska jag skriva om ikväll.

No comments: