Wednesday, August 28, 2013

Har 10 min över....

.... Stora tjejen kollar film nu såhär efter dagis å lilla tjejen sover. Jag har plockat iordning lite här hemma eftersom Kim ( vår hjälte) med familj kommer på besök.

Så nu får jag minsann sitta tio minuter å väljer då att blogga.

Jag har hela dagen gått och tänkt på detta med vår umgängeskrets... Och hur det kommer sig att vi ofta har fullt i kalendern... Det är ju självklart för att man vill umgås med alla och hinna med alla. Men vet ni vad jag då kom på:) att oftast säger folk till mig att "nu måste vi ses snart" ja säger jag då och kommer med förslag och bjuder in till middag eller fika. Men nu är det STOPP!!!! Jag kommer inte bjuda in en enda människa till mitt hus i fortsättningen som inte istället kan skriva såhär till mig "hej Hanna kom gärna förbi på fika middag det datumet"

Då säger många men ni är jämt så bokade... Hur fan vet folk det om vi är bokade just den dagen de vill bjuda på fika eller middag.

Så får ni inga inbjudningar till melbyvägen i fortsättningen så kan ni helt enkelt ta det som en Hint om att jag upplever det som att JAG/VI alltid får bjuda in er.

Kanske får lite glesare i kalendern nu:)

Blir väl kanske så att vissa vänner kommer försvinna på vägen om man ställer kravet att inte alltid själv stå för olika evenemang och fika å middag å så vidare. Men då känner jag att det är bra så, det blir liksom naturlig avgång:)

No comments: