Monday, August 05, 2013

Malmö- Danmark (Legoland)- Ystad- Helsingborg

Haft en så sjukt mysig minisemester i skåne och danmark. Vi åkte först ner till malmö på torsdagen och gick på stan lite och hade sedan myskväll på hotellrummet. Nova älskade såklart att få ligga i sängen och äta chips, hallon och godis och kolla på film. Sedan på fredagen drog vi till danmark med buss med mickes föräldrar och syskon å alla barnen. framme vid hotellet badades det och så åt vid middag. PÅ lördagen bar det av mot legoland. Barnen tyckte såklart att det var jättekul med allt lego och alla åkattraktioner. Och jag mä, jag och Linda )mickes syrra) satt å skrek och skratta om vart annat. det coolaste var att de hade pingviner på legoland, jag har aldrig sett pingviner förut så det var kul!
på söndagen åkte vi hem från danmark och till malö igen. men vi stannadse inte i malmö utan nu drog vi till ystad, mitt mål denna somar har varit att någon gång komma till ystad=) å jag hade rätt! vilket paradis, alla som pratar om ystad har rätt! nästa sommar ska jag vara där MINST 1 vecka!!!! och alla ställen man känner igen från wallanderfilmerna åååå jag var i himmelriket!
efter ystad åkte vi en snabbis till helsingborg, åt vid hamnen och barnen fick springa av sig lite innan hemfärden.
tack alla inblandade för denna semester och tack så hemskt mycket svärmor och svärfar för danmarksresan och legoland!!!

Här sitter jag och mina prinsessor på en bänk mitt i malmö=) 
 Bubbelpool-mys på hotellet i danmark, Nova, och kusinerna melvin och Hilda, min karl känner ni ju igen=)
 Nova och Hilda vid en sovande legogubbe. Nova undrar hallååååå sover du????
 på ett tåg i legoland, Linnea, Tuva, Nova och Melvin.
 kusinerna åker uppskjutet ha ha ha
 Nova och Tuva med kusin Linnea.
 Åkte båtar i vattnet där det på vägen var massa legogubbar och djur=) faktiskt riktigt coolt för vuxna mä=) när alla rör sig osv.
 Åkte i grottor...
 Denna gubbe har stått där i många år då jag kommer ihåg honom sen jag var liten=)
 Nova nöjd med sin rosa tråd i håret=)
 I miniland så hittade jag ett hus från motala, bergs slussar fanns också=)

 Tuva tyckte också det var ganska spännande.
 <3 p="">
 Ystad, tornen i bakrunden är de som wallander jagar mördaren vid i filmen skytten=)

 Ni känner igen huset va? här går kurt, stefan och linda med flera dagligen ha ha ha
 Kryptävling i helsingborg=))) Tuva hänger på ganska bra ha ha ha
 Vid hamnen i Helsingborg. Titta Nova hon går och snackar i mobilen med sara eller Tim vet ej med vem av dem. ha ha ha så stor hon är nu..

Ja skåne är fantastiskt, en nystart i livet någon gång? ja då blir det att flytta till skåne absolut!!!!

No comments: