Wednesday, August 14, 2013

MUMS

Allt går sååååå fort! Tuva äter nu det vi äter, hon tar några steg då och då igår 3 st som mest på rad och idag 5 st.... hon bokstavligt talat springer upp för trappan nej men hon kryper så fort för hon är stressad över att vi ska ta henne å så bara garvar hon=)))

Mina tjejer är ju olika på allt som jag sagt tidigare. Nova tyckte aldrig speciellt bra om vår mat alltså vanlig mat, hon åt hellre burkmat (tror jag gav henne sista burken när hon var 2 år=) självklart åt hon vår mat mä men när vi var ute å så så kunde hon få en burkmat. Tuva däremot är redan trött på burkmaten och idag hetsåt hon potatis och falukorv!! hon bara slängde i sig och lyfte sedan på tallriken för att kolla om det verkligen var slut... (detta är gårdagens bild då hon fick makaroner å köttbullar.  Jag ger henne en burkmat innan och sedan får hon plocka i sig vår mat när vi äter.

men hon vägrar fortfarande flaskan, jag ville ju gärna att hon börjar dricka lite välling men icke. så hur ska man få i ungen vätska????

Har blivit mycket barnprat i blogg senaste tiden och det beror ju på att mitt liv just nu påstår av att vara med barnen umgås med barnen leka med barnen och gosa med barnen. När jag börjar jobba igen så lovar jag er lite mer action=)))

Måste fixa rummet till Tuva NUUUUUUU hur tusan gör folk som inte har ett rum till varje barn??? leksaker i huset ab??? jag står inte ut, Tuva sprider sina saker överallt å Nova mä. så skönt när man bara kan slänga in allt i eras rum på kvällen=)

Nu ska jag kolla på en film tror jag. typ det jag orkar med...


No comments: