Wednesday, September 25, 2013

När graviditeten tar över livet!!!!

Jag följer ju massa bloggar kända som okända människor. Och 2 jag följer är blondinbella och Katrin Z. Båda är gravida men hanterar detta sjukt olika. Blondinbellas blogg som förut var skoj är nu bara massa tjat om denna graviditet heeeela tiden. Verkar inte hända något annat i hennes liv än att hon är gravid VÄLDIGT gravid!!! Klart hon är glad det fattar ju jag mä.. Men allt annat i livet bara försvinna för att man blir gravid?????

Å så har vi Katrin Z som också är gravid, hon skriver om allting som vanligt även om graviditeten men den tar inte över bloggen.... Och det gjorde den inte när hon väntade sitt första barn heller!

Min blogg har blivit mycket barnprat i nu under mammaledigheten och jag e grymt ledsen för det. Klart jag vill berätta om mina barn. Detta är ju min minnesbok. Men det är ju så sjukt tråkigt att läsa om andras ungar.... ELLER HUR:))! ( om man inte står varandra mycket nära)

Det ska bli intressant att se hur blondinbella kommer förvandlas till den sär morsan som vet allt, överbeskyddande till tusen, och ändrar sitt liv helt efter barnet.. Den värsta mamma-typen enligt mig!!!!!!!!!!
Har en vän eller hade en vän som blev så å jag kan tyvärr inte ens umgås med denna person idag. Jag vill inte enbart höra barnprat och se på när barnet stryps av en daltig mamma....

Missförstå mig rätt! Man ska älska, trösta och alltid finnas där för sina barn. Men glöm inte att barnet ska anpassa sig efter er och inte tvärtom... (Klart man inte springer på Harrys 3 dagar i veckan längre) men dessa folk som isolerar sig när de fått barn... Aj aj aj.


Skickat från min iPhone

No comments: