Wednesday, November 06, 2013

Oense...

Jag hävdar/tycker att Tuva 11 månader gammal bör acceptera att bli matad liiiiten stund till. Medan Tuva hävdar/tycker att hon tillräckligt gammal att äta själv gaahhh!

Jag har inget emot kladd men hon klarar inte att äta med sked själv och duttar med skeden i maten och sen stoppar den i munnen (utan mat på) så då blir det att hon sitter med skeden i ena handen och sedan äter med andra handen. Matar vi henne spottar hon ut.

Så idag lät jag henne hållas och hon fick ju faktiskt i sig 1 potatis med sås och 3 falukorvsskivor tjocka! Så det funkar ju när det är potatis å kyckling osv. Men igår när vi åt spagetti och köttfärssås... Då funkar det inte att äta med händerna. MEN SÄG DET TILL VÅR ENVISA TUVA!

Så vad önskar hon sig när hon fyller? Jo allt som finns för att underlätta för henne att äta själv:)

Jag å Micke e sjuka, barnen fick feber en dag sen var det bra men Micke å jag drabbades såklart hårdare suck!

Men till lör ska vi väl hinna bli helt ok iaf! Fick hem alla tårt-saker idag som jag beställt. Så jag kan göra de optimala barnkalas tårtorna!

No comments: