Tuesday, January 15, 2013

Två barn är ett mer barn än ett...

.... Å det blev jag påmind om nu i eftermiddag!!!!!!

Från lugnt gos till kaos på 5 min.

Nova (som har lite slemhosta), tuva å jag ligger å sover i godan ro.

När vi vaknar bär jag (som tur är!!!!!) ut Tuva i vardagsrummet och går in i sovrummet för att ge Nova vatten. Hon dricker lite å börjar sedan kräkas hejdlöst massa slem å sedan sätter hon typ i halsen å kaskadkräks i hela sängen, över hela henne å tuvas bädd å ja överallt.

Vid detta laget har Tuva börja ill-gråta och är hysterisk. Jag bär ut totalt nerkräkt Nova å ställer henne på golvet i vardagsrummet. Nova gråter Tuva gråter å jag är mitt i ett kaos. Tuva får ju gråta tycker jag.... Men bär med henne ner för att Nova ska duscha. Nu är Tuva så arg så hon börjar kräkas och kräks på Novas golv. Nova blir galen för det mä och gråter ännu mer. In med Nova i duschen å så får hon stå där själv en stund medan jag tar upp Tuva.

Under allt detta kaos har jag hunnit ringa stackars Micke som sitter på utbildning och talat in på hans mobilsvar att jag inte orkar med detta!

Jag ringer Sara å hon och Tim änglar som de är kommer hit å kliver in kaoset å tar Tuva, Sara får ge henne näsdroppar för hon hade blivit täppt av allt skrik. Sen somnar hon hos Sara medan jag tar hand om Nova och börjar städa bort spyor.

Nu kan jag verkligen skratta åt alltihop å tycker att jag borde ha rett ut situationen. Men då får ni tänka att jag har bara haft 2 barn i 2 månader å 2 barn är ibland måååååånga flera än 1.

Nu är hemmafrun trötter......

Den som kommer skratta mest åt detta vet jag vem det blir:)))

2 comments:

Anonymous said...

Ibland kör det verkligen ihop sig. Minns när jag gjorde korvstroganoff och både tindra och Alva bajsar samtidigt. Jag fick kämpa för att hinna med allt och inte bränna korven. Tycker det är bra att du kan be om hjälp, det är bara sunt. Kram till er från Erika

Sofie said...

Oj oj förstår kaoset även om jag "bara" har en, ;-).
Efteråt får man ofta distans men mitt i de är det bara panik som råder :-S

Tur att man har hjälp att tillgå, det ska man ta tillvara på :-)

Kraaam till er!